آرشیو خانومای بندر عباسی سوال دارم؟؟؟ | تبادل نظر نی نی سایت دکتر پوست خوب | تبادل نظر نی نی سایت خانمها که تو بندر عباس هستید یه متخصص پوست خوب میخوام؟ | تبادل نظر نی نی سایت بیمارستان شریعتی at Iran, Tehran Province, Tehran - the hospitals address, phone number, hours, and website نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی درمانگاه‌های بیمارستان شریعتی راه‌اندازی شد - مراکز درمانی - جامعه پزشکی - سلامت نیوز بیمارستان شریعتی at Iran, Hormozgan Province, Bandar Abbas - the hospitals address, phone number, hours, and website دانشگاه علوم پزشکی تهران |اخبار > کمیته مورتالیتی بیمارستان شریعتی برگزار شد پارکینگ بیمارستان شریعتی at Iran, Isfahan Province, Isfahan - the parking lots address, phone number, hours, and website جابجایی جسد دو زن در بیمارستان شریعتی/خانواده متوفی دوم شاکی شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency بیمارستان شریعتی at Iran - the hospitals address, phone number, hours, and website دانشگاه علوم پزشکی تهران |اخبار > نام بیمارستان شریعتی بر قله دماوند درخشید مجموعه آهنگ شاد عروسی با لینک مستقیم و کیفیت 320 • ایران موزیک پیگیری سهام عدالت | سهام عدالت با کد ملی – شماره حساب سهام عدالت جزئیات زمان‌بندی ۲۱ گروهی که مشمول دریافت سهام عدالت می شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency آغاز مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت از شهریورماه - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency فرصتی دوباره برای مشمولان سهام عدالت - ایسنا هیات تطبیق، مصوبه هیات وزیران در مورد «سهام عدالت» را لغو کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency آخرین فرصت افزایش حساب سهام عدالت/ سامانه از فردا بسته می‌شود - ایسنا مطب دکتر محمد حسین آنتیک چی at Iran, Yazd Province, Yazd - the clinics address, phone number, hours, and website شبکه هپاتیت ایران | دکتر محمدحسین آنتیک چی دوستان یزدی ..............کمک کمک .......... لطفا منو راهنمایی کنید | تبادل نظر نی نی سایت فیلم تاج عروس (1)_ خانم آنتیک چی - دانلود و پخش - سرزه 14 نرم افزار برتر برای ویندوز فون 8 + دانلود بهترین بازی‌های موبایل هفته: از برتر بازی‌های رایگان ویندوزفون تا Punch Quest، Smash Hits و... - زومجی نسخه موبایل بازی FIFA 17 برای ویندوزفون عرضه شد معرفی و دانلود اپلیکیشن دکتر سلام - اندروید، ios، ویندوز فون
اخبار فـوری
دانستنی‌هـا »

مواد غذایی موثر در جلوگیری از خستگی

اگر در طول روز به صورت دراز مدت احساس کسلی و خستگی دارید یکی از دلایل این ناهنجاری می تواند رژیم غذایی نا مناسب باشد. در مکتوب زیر به ذکر چند ماده غذایی پرداختیم که مصرف آنها باعث می شود این خستگی از بدنتان خارج شود. در ادامه بیشتر بخوانید: حساس خستگی در زمان های خاصی از
تاریخ انتشار: دوشنبه، ٢٣ مرداد ٩۶

اگر در طول روز به صورت دراز مدت احساس کسلی و خستگی دارید یکی از دلایل این ناهنجاری می تواند رژیم غذایی نا مناسب باشد. در مکتوب زیر به ذکر چند ماده غذایی پرداختیم که مصرف آنها باعث می شود این خستگی از بدنتان خارج شود. در ادامه بیشتر بخوانید:

حساس خستگی در زمان های خاصی از روز به ویژه زمان بیدار شدن از خواب صبحگاهی یا پایان یک روز طولانی طبیعی است اما خستگی مداوم بخصوص بعد از مصرف برخی مواد غذایی می تواند نشانه ای از یک رژیم نامناسب باشد.

شما علاوه بر کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی های سالم نیاز به مواد مغذی خاصی دارید تا با گنجاندن آنها در وعده های اصلی و میان وعده ها، به حفظ ساعات مفید بیداری و کاهش خستگی کمک کنید:

دانه های کامل: دانه های کامل مانند جو، کوینولا، برنج قهوه ای و ... از بهترین منابع کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که به آرامی می سوزند و به حفظ سطح قند خون کمک می کنند. دانه های کامل منبع غنی از فیبر هستند و به افزایش انرژی روزانه و احساس سیری طولانی مدت نیز کمک می کنند.

آجیل: نه تنها یک میان وعده سالم و ساده برای حفظ سلامت پوست است بلکه می تواند به مبارزه با احساس خستگی نیز کمک کند. آجیل منبع غنی از چربی های غیر اشباع است که منجر به افزایش انرژی و تمرکز در طول روز می شود. بادام، بادام زمینی، قندق و گردو سرشار از پروتئین هستند و به تنظیم انرژی آزاد شده توسط چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کنند. اسید آمینه های موجود در آجیل به افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی کمک کرده و خود باعث افزایش خلق می شود.

لوبیا و عدس: کمبود آهن خود از علل شایع خستگی مداوم است. همانطور که آهن برای حمل اکسیژن به سراسر بدن از طریق گلبول های قرمز ضروری است، سطح پایین آن می تواند منجر به خستگی و اختلال در عملکرد ذهنی و فیزیکی شود. لوبیا و عدس هر دو منبع غنی از آهن هستند. به عنوان مثال یک فنجان لوبیا ۸,۸ میلی گرم آهن دارد و این میزان در عدس ۶.۶ میلی گرم است.

زغال اخته: فقط یک فنجان از این میوه ۱۴ درصد از میزان نیاز شما به فیبر را در طول روز تامین می کند و تامین کننده ۲۵ درصد از نیاز شما به ویتامین ث است. زعال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها برای حفظ عملکرد مغز و افزایش سطح انرژی است. شما می توانید میوه های خانواده توت را همراه با بشقابی از غلات و ماست برای مبارزه با خستگی در طول روز استفاده کنید.

اسفناج: دلایل کافی برای خوردن روزانه این سبزی وجود دارد که یکی از آنها مبارزه با خستگی است. اسفناج غنی از منیزیم است؛ ماده معدنی که برای تولید مولکولی به نام آدنوزین تری فسفات که در نهایت به انرژی تبدیل می شود، ضروری است. اسفناج همچنین منبع غنی از پتاسیم است و از آنجایی که این ماده معدنی به انتقال مواد مغذی به سلول ها کمک می کند، کمبود آن می تواند منجر به ضعف و خستگی عضلانی گردد.

دانه های چیا: دانه های چیا اگرچه بسیار کوچک اما توانا هستند. این دانه ها غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و در نهایت تقویت کننده انرژی هستند. دانه های چیا حاوی ویتامین ب و کلسیم برای جلوگیری از استرس هستند؛ عاملی که خستگی را چند برابر می کند.



منبع: پرسیار